Guided meditation

Denne meditation er til dig, som gerne vil meditere hjemme.

Brug lidt tid på at finde ro og få dit åndedræt helt ned i maven. Kontakt punktet mellem dine øjenbryn og forsæt ind i dit hoved indtil du kommer til dit pinaelchakra. Hvis punktet kan være svært at finde, så ligger punktet i en vandret linje fra der hvor du gik ind gennem dine øjenbryn og en lodret linje fra din rygsøjle. Når du har fundet punktet, så bliv lidt her og mærk stilheden. Gå nu ca. en armslængde fra toppen af dit hoved til idpunktet og fornem punktet, som en ledestjerne for dig. Bliv lidt her.

Kom nu ned igen til punktet i dit hoved og begynd nu at forstille dig en kugle. Fornem form og farve. Begynd nu at lade kuglen gå ned igennem din nakke, rygsøjle og ned til din mave. Bliv her lidt og mærk gerne åndedrættet. Fortsæt videre ud gennem højre balde, lår, knæ, underben, ankel og ud igennem din fod. Find dit grounding punkt ca. 50 cm under dig, mærk punktet fra begge fødder. Bliv lidt her.

Begynd nu at gå op igennem venstre fod, ankel, underben, knæ, lår, balde og op til din mave. Bliv her lidt og mærk dit åndedræt. Fortsæt op ad din rygsøjle, videre til din nakke og find dit punkt igen, midt i dit hoved.

Denne tur tager du i alt ca. 3 gange. Hver gang du går ned gennem højre side, tager du alt det energi med, du ikke har brug for mere og slipper ud gennem højre fod og begynder at tage ny energi op gennem venstre fod.

Mærk begge dine sider fra toppen af dit hoved og ned til dit groundingpunkt. Slut af i dit hjerte og mediter på ordet styrke.

Til sidst bevæger du dine fødder og hænder og kommer stille og roligt tilbage til dig selv igen.

Lad kuglen være med dig gennem hele forløbet, med de former og farver, der kommer. Vær opmærksom på, hvordan kuglen kan skifte form, farver og bevægelse under meditationen.